Contes clàssics i contes orals

Documents de suport


Per explicar contes, prèvia preparació,  aconsellem fer-ho  sense suport gràfic per part del mestre o mediador. Cal buscar una situació adequada on tothom pugui veure i escoltar el narrador que estarà molt a prop de l’auditori. En el llibre Com explicar contes, Sara Cone Bryant ens fa veure la diferència entre llegir un conte o explicar-lo. La lectura(encara que sigui perfecta) condiciona el lector amb el text i les imatges. La narració és més lliure i expressiva; permet la creativitat, l’espontaneïtat i la llibertat de seguir el text o de modificar-lo. “En el conte explicat el narrador no té límits: s’aixeca o s’asseu, pot vigilar el seu auditori, seguir el text o modificar-lo, és lliure de fer servir les mans, els ulls, i la llegir +


No oblidis deixar un comentari de la teva experiència. A cada pàgina de les fitxes d'activitats hi trobareu un espai per fer-ho.




Per Educació Infantil:

Per Primària:


Per Secundària:



Us presentem també el llibre de la Roser Ros “Manual de la oralitat: En set jornades i set contes”  Barcelona: Tantágora, 2020



A la primera part , trobareu un convit per viatjar per la oralitat; a la segona, set contes per ser explicats.





1 comentari:

  1. Hola, jo voldria aportar una nou títol per la colecció de llibres infantils. Està publicat a amazon.es. El títol és "No em subestimis" de Conxita Bernal Farrés

    ResponElimina