Documents de suport
Per explicar contes, prèvia preparació, aconsellem fer-ho sense suport gràfic per part del mestre o mediador. Cal buscar una situació adequada on tothom pugui veure i escoltar el narrador que estarà molt a prop de l’auditori.
En el llibre Com explicar contes, Sara Cone Bryant ens fa veure la diferència entre llegir un conte o explicar-lo. La lectura(encara que sigui perfecta) condiciona el lector amb el text i les imatges. La narració és més lliure i expressiva; permet la creativitat, l’espontaneïtat i la llibertat de seguir el text o de modificar-lo.
“En el conte explicat el narrador no té límits: s’aixeca o s’asseu, pot vigilar el seu auditori, seguir el text o modificar-lo, és lliure de fer servir les mans, els ulls, i la llegir +
No oblidis deixar un comentari de la teva experiència. A cada pàgina de les fitxes d'activitats hi trobareu un espai per fer-ho.
No oblidis deixar un comentari de la teva experiència. A cada pàgina de les fitxes d'activitats hi trobareu un espai per fer-ho.
Per Educació Infantil:
Per Primària:
- El gegant de la barbassa
- La flor romanial
- El corb i la guineu
- En Pere sense por
- Els músics de Bremen
- L'amor de les tres taronges
- El flautista d'Hamelín
- Aladí i la llàntia meravellosa
- Janot i Guideta
- La Caputxeta
- Les tres plomes
- La Ventafocs
- El gat amb botes
Per Secundària:
Us presentem també el llibre de la Roser Ros “Manual de la oralitat: En set jornades i set contes” Barcelona: Tantágora, 2020
A la primera part , trobareu un convit per viatjar per la oralitat; a la segona, set contes per ser explicats.
Hola, jo voldria aportar una nou títol per la colecció de llibres infantils. Està publicat a amazon.es. El títol és "No em subestimis" de Conxita Bernal Farrés
ResponElimina