Desenvolupament personal i social

El grup  Desenvolupament Personal i Social del lector/ra (DPS) pretén facilitar als educadors i educadores elements i recursos per orientar els infants i joves a actuar sobre el propi desenvolupament a partir de les aportacions de la lectura en totes les seves formes i suports.

De quina forma s’ha d’orientar la lectura per aconseguir que es transformi en un element de millora personal i social? Quines són les condicions adequades per part del lector i de les lectures realitzades? Com transferir a la realitat els guanys aconseguits amb la lectura?


Respondre a aquestes qüestions i analitzar el tipus d’impacte de la lectura i la seva connexió amb la realitat i facilitar la presa de posició del lector són els objectius que es proposa el Grup de recerca i innovació: Desenvolupament Personal i Social.
L’orientació específica del Grup es concreta en l’anàlisi de la contribució de la lectura al desenvolupament personal i social del lector.

A la proposta de currículum per competències (Decret 142/2007, DOGC núm. 4915 - 29/06/2007), adreçat a l’educació integral dels infants i joves,  hi apareixen tant la competència comunicativa lingüística i audiovisual com les competències personal i social.
El domini d’aquestes competències i la relació entre elles ens ha d’ajudar a establir la relació adequada entre lectura i lector per tal que s’incrementi el desenvolupament del lector.

Vegeu:
Han format part del grup: Isabel Darder, Pere Darder, Dolors Estrada, Mariona Garcia, Conrad Izquierdo, Assumpció Lisson, Miquel Massaguer, Rosa Mut, Artur Noguerol, Juli Palou, Jordi Quintana, Rosa Maria Ramírez, Amàlia Ramoneda, Assumpció Vila.

Menú

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada