Desenvolupament personal i social

El grup  Desenvolupament Personal i Social del lector/ra (DPS) pretén facilitar als educadors i educadores elements i recursos per orientar els infants i joves a actuar sobre el propi desenvolupament a partir de les aportacions de la lectura en totes les seves formes i suports.

De quina forma s’ha d’orientar la lectura per aconseguir que es transformi en un element de millora personal i social? Quines són les condicions adequades per part del lector i de les lectures realitzades? Com transferir a la realitat els guanys aconseguits amb la lectura?


Respondre a aquestes qüestions i analitzar el tipus d’impacte de la lectura i la seva connexió amb la realitat i facilitar la presa de posició del lector són els objectius que es proposa el Grup de recerca i innovació: Desenvolupament Personal i Social.
L’orientació específica del Grup es concreta en l’anàlisi de la contribució de la lectura al desenvolupament personal i social del lector.

A la proposta de currículum per competències (Decret 142/2007, DOGC núm. 4915 - 29/06/2007), adreçat a l’educació integral dels infants i joves,  hi apareixen tant la competència comunicativa lingüística i audiovisual com les competències personal i social.
El domini d’aquestes competències i la relació entre elles ens ha d’ajudar a establir la relació adequada entre lectura i lector per tal que s’incrementi el desenvolupament del lector.

Vegeu:
Formen part del grup: Olga Cercós, Isabel Darder, Pere Darder, Dolors Estrada, Mariona Garcia, Conrad Izquierdo, Aurora Leal, Assumpció Lisson, Mercè Maeso i Assumpció Vila.

Col·laboren: Juli Palou, Jordi Quintana i Amàlia Ramoneda.


Menú

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada