La
competencia mediática: propuesta articulada de dimensiones e indicadores de Joan Ferrés
Prats y Alejandro Piscitelli
En aquest article s’ofereixen alguns criteris que haurien de presidir
l’educació mediàtica i sobretot una proposta articulada de dimensions i
indicadors per definir la competència mediàtica a l’era digital. La proposta va
ser realitzada pels autors a partir de les aportacions
Fetes per 50 reconeguts experts, espanyols i estrangers, i gira al voltant
de sis grans dimensions: llenguatges, tecnologia, processos d’interacció,
processos de producció i difusió, ideologia i valors, i dimensió estètica.
Neurociencia y educación mediática. Carencias en el casoespañol de Joan Ferrés Prats, María José Masanet y Carmen Marta Lazo
En aquest article s’analitzen algunes mancances en la manera com es fa
l’educació mediàtica. S’han seleccionat indicadors en el camp de la neurociència
i s’ha analitzat la seva presència o absència en una mostra de 445 documents
significatius de l’educació mediàtica. S’observen mancances relatives a l’escàs
tractament que es fa de les emocions, al poc interès que s’atorga a
l’entreteniment i al relat, a la reduïda importància que es concedeix a
l’inconscient i a la manera com es planteja l’esperit crític.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada