El govern crea els
ensenyaments d’arts escèniques i el títol propi de tècnic superior de direcció
coral
Comprendran les titulacions del sector escènic, que
fins ara no estaven contemplades en l’FP ni en les titulacions artístiques
Per: ACN
16.10.2018 14:10
El govern ha aprovat el decret de creació dels ensenyaments d’arts
escèniques i el títol de la Generalitat de tècnic superior en tècniques de
direcció coral, del qual se n’estableix el currículum. Els nous ensenyaments
comprendran les titulacions del sector escènic, com les relacionades amb el
circ o l’actuació teatral, que fins ara no estaven específicament contemplades
en la formació professional ni amb prou rellevància en els ensenyaments
artístics. També inclouran el nou títol propi que es crea per a cobrir la
necessitat de formació existent en el sector escènic.
Els nous ensenyaments busquen donar resposta a les diverses manifestacions
artístiques que tenen com a comú denominador la pertinença a les arts
escèniques, que fins ara no disposaven de família professional pròpia. En els
ensenyaments d’arts escèniques s’hi inclouran els títols propis ja creats per
la Generalitat en l’àmbit del circ i de l’actuació teatral- els de tècnic d’animació
en circ, tècnic superior en tècniques d’actuació teatral i tècnic superior en
arts del circ- i el nou especialitzat en tècniques de direcció coral.
Butlletí de notícies de VilaWeb
Rep les notícies de VilaWeb cada matí al
teu correu
Títol propi de
tècnic superior en tècniques de direcció coral
La Generalitat ha creat títol propi de tècnic superior en tècniques de direcció coral. Es tracta d’una necessitat de formació expressada per aquest sector i per les diferents entitats que en formen part, algunes de les quals han participat a través d’experts en la redacció del currículum del títol. La competència general que s’atorgarà a través d’aquests nous estudis és la de saber aplicar les tècniques de direcció coral, basades en l’elaboració personal d’un repertori musical i vocal, i en tècniques d’expressió artística i comunicació. També el fet de ser capaç de gestionar el projecte musical i les relacions amb l’equip artístic i l’organització, sigui en actuació en viu o enregistrament amb criteris artístics, de qualitat i de seguretat.
La Generalitat ha creat títol propi de tècnic superior en tècniques de direcció coral. Es tracta d’una necessitat de formació expressada per aquest sector i per les diferents entitats que en formen part, algunes de les quals han participat a través d’experts en la redacció del currículum del títol. La competència general que s’atorgarà a través d’aquests nous estudis és la de saber aplicar les tècniques de direcció coral, basades en l’elaboració personal d’un repertori musical i vocal, i en tècniques d’expressió artística i comunicació. També el fet de ser capaç de gestionar el projecte musical i les relacions amb l’equip artístic i l’organització, sigui en actuació en viu o enregistrament amb criteris artístics, de qualitat i de seguretat.
Entre els objectius generals del cicle, amb una durada de 1.425 hores, es
troben els de conèixer i aplicar els fonaments del llenguatge musical i
l’harmonia en la creació i interpretació, els de conèixer i aplicar amb sentit
crític l’anàlisi musical al repertori, els d’adquirir oïda musical en l’escolta
i la interpretació, els de conèixer un repertori ampli de peces per a la
interpretació coral i aplicar tècniques de cerca i gestió de la informació, o
els d’assolir la preparació física idònia per a la direcció coral.
Pel que fa al camp professional, els futurs titulats podran treballar
aplicant tècniques de direcció coral, de forma autònoma o per altri en assaigs,
actuacions en viu i/o enregistraments, com per exemple per associacions
culturals, productores d’espectacles, empreses de serveis i/o entitats que
realitzin concerts, dinamització basada en el cant i/o preparació en tècniques
d’expressió vocal i comunicació.
Cal destacar la incorporació de la llengua anglesa en aquests estudis, amb
la finalitat de fomentar el seu ús en situacions professionals habituals i en
la presa de decisions en l’àmbit laboral. Per això, en aquest cicle s’han de
dissenyar activitats d’ensenyament i aprenentatge que incorporin la utilització
de la llengua anglesa, almenys en un dels mòduls. Així mateix, en el mòdul
professional de projecte integrat també s’ha d’utilitzar la llengua anglesa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada