20 d’abril 2017


Les nostres recomanacions de Sant Jordi i altres articles de lectura infantil i juvenil

És ja una tradició a El Diari de l’Educació. Abans de la Diada de Sant Jordi, per estalviar-vos les cues a les parades –els qui no en vulgueu fer, és clar–, hem publicat una llista de novetats de literatura infantil i juvenil feta de forma col·laborativa amb diverses llibreries del territori. 

Aquí podeu llegir les 19 lectures que ens han recomanat aquest any, separades per etapes de 0 a 16 anys, els establiments Baobab, El Genet Blau, El Petit Tresor, La Petita i L’Aranya.

Pels que no en tingueu prou, podeu consultar també les recomanacions d’anys anteriors. Les de 2016, 2015 i 2014. També n’hem publicat d’especialitzades, com la llista de llibres per treballar les emocions que ens va elaborar Nati Bergadà. O les recomanacions del blog Racons de Pensar, una selecció molt personal de títols que convidaran a la reflexió entre els més petits i els més grans. Enguany ens parlen móns que canvien i que nosaltres podem fer canviar (l’any passat, el ventall anava d’en Singlot a Hannah Arendt).

Però si hem de ser honestos, hi ha una selecció de literatura infantil i juvenil que a ningú que li interessi la matèria se li hauria d’escapar. Estem parlant d’El Garbell, que impulsa Rosa Sensat, una tria argumentada, professional, actualitzada i gratuïta de la millor literatura infantil i juvenil publicada a casa nostra.   

A més, també és habitual que per aquestes dates publiquem articles relacionats amb la lectura entre infants i adolescents. Aquesta vegada hem publicat Fer lectors, una responsabilitat de tots (també dels ajuntaments), per Montserrat Ayats (al blog de l’Educació Local); Sant Jordi i els llibres en 8 pensaments juvenils, de Jordi Badiella, i un simpàtic recull d’imatges de Jordi Jubany sobre la relació entre els llibres i el món de les pantalles. 

I què vam publicar en anys anteriors? Alguns dels textos més llegits sobre lectures infantils han estat els següents: Com llegir amb els que encara no en saben? (per Paula Veciana), La lectura es conjuga millor en plural (al blog de Rosa Sensat), És important que els infants vegin que els adults parlen de llibres (entrevista a Amàlia Ramoneda) o El costat menys infantil dels contes (per Mónica Zas). 


Per últim, no podríem acabar aquest butlletí sense recordar-vos que també nosaltres, El Diari de l’Educació, tenim els nostres propis llibres! Estem parlant de 4 publicacions que podeu rebre a casa vostra si us subscriviu per només 5 euros al mes. Dos d’ells els rebreu immediatament: Coeducació, aposta per la llibertat (de Marina Subirats) i Escola, famílies i comunitat (de Jordi Collet i Antoni Tort). Els altres dos, juntament amb la nostra revista anual en paper, us arribaran al setembre: Innovació i equitat (de Xavier Martínez Celorrio) i Benestar, bon tracte i democràcia (de Heike Freire)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada