01 de juliol 2016




Rosa Sensat repensa el bé comú en la 51a Escola d’Estiu

La presidenta de l’Associació de Mestres Rosa Sensat, Francina Martí, i el comissionat d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona, Miquel Àngel Essomba, han donat avui el tret de sortida a la 51a Escola d’Estiu. Centenars de professors s’aplegaran des d’aquest divendres i fins al 9 de juliol a l’Institut Infanta Isabel d’Aragó, a Barcelona, on podran gaudir d’una quarantena de tallers centrats en l’escola bressol, l’educació infantil, la primària i la secundària. També s’han programat diferents converses amb periodistes obertes al públic, com la del pedagog Boris Mir i la del professor Ferran Ruiz.

El bé comú i les seves imbricacions en el món educatiu són el tema general de l’Escola d’Estiu d’enguany, que mirarà d’esbrinar com «transformar l’educació per transformar la societat» a través de l’ecofeminisme, l’ètica, la deutecràcia i l’exclusió educativa. L’activista David Fernàndez serà l’encarregat de cloure les jornades tot fent una reflexió sobre la pedagogia de la comunitat.
Comú i públic són les dues paraules que més s’han sentit a la inauguració de la nova edició de l’Escola d’Estiu. Miquel Àngel Essomba, comissionat d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona, ha assegurat que «entendre l’educació des del bé comú» vol dir que l’escola de titularitat pública no només ho ha de ser pel que fa al finançament, sinó que «el projecte també ha de ser públic». Essomba ha explicat que hi ha «bastants exemples a la nostra ciutat d’escoles que reben exclusivament finançament públic, però que ens obren interrogants sobre el fet que el seu projecte sigui permeable a tothom i a totes les realitats socials». Pel comissionat d’Educació, l’escola ha de tenir una flexibilitat «que permeti a tothom trobar el màxim del seu potencial» i ha anunciat que des de l’Ajuntament es faran accions al setembre per assolir aquest objectiu.
Essomba ha denunciat que «tornarem a tenir un govern a l’Estat que considera l’escola de 0 a 3 anys i de 0 a 6 anys com a assistencial i no com a educativa» i ha aprofitat per reconèixer l’educació no formal, tant la basada en el lleure com la fonamentada en l’art i la cultura. També Francina Martí ha defensat la necessitat de «canvis estructurals, no puntuals» per la nova escola que es vol construir. La presidenta de l’associació ha reivindicat l’escola d’estiu com «un espai de debat que ens ajuda a compartir idees i incorporar-ne de noves» i a la vegada «de reflexió, perquè necessitem temps per pensar per què fem el que fem».

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada